12 June 2007

ذكرياتى مع الفووووووول




خلصت الامتحانات وبدئت الاجازه خلاص


اهم مافى المضوع


ومفرحنى جدا


انى هاسافر على بلدى


وارتاح من الفول بقى


الفول اللى كنا بناكله 8 مرات فى اليوم


لحد ما الواحد كان متهيئله انه لوعطس هايطلع


فول


او يصحى الصبح يلقى نبات الفول مزرع وطالع


من بقه *فمه


واصبح لزاما وفرضا علينا ان ناكل


فول ليل نهار


ايه الرزاله دى


ايه الغتاته دى


وطبعا ايام الامتحانات


مش هنقدر نطبخ ولا نجهز


بنتخانق على اللى يشترى الطلبات انا واصحابى


وكل واحد بيقول لا مش نازل عايز اذاكر


وطبعا نرسى فى الاخر على الفول


قلت مره لواحد صاحبى


انا متهيئلى لو انجرحت فى اى حته من جسمى


مش هاطلع دم


لالالا انا هاطلع فول


وربنا يرحمنا ويريحنا منه بقى


************************************************************


دى مقدمه بسيطه عن الفول وسوف احكى لكم مواقف وطرائف مع الفووول حصلت بالفعل

20 comments:

أمــانــى said...

ايه الكسل ده
احنا بقى كنا ارقى منكم بطاطس ومكرونة
ههههههههههههههههههههههههههههههه
ترجع لهم بالســلامة سلام مخصوص لكل اهل قنا
تحياتى لحضرتك
ســــــــلام

ابوزياد الفاتح said...

امانى
متشكر جدا جدا
لمتابعتك المدونه
انت انشط زائره حتى الان للمدونه بتاعتى
ثانيا مش كسل
مفيش وقت اسا
للبطاطس ولا المكرونه دى
مفيش غير الفول وبس
الله يسلمك يارب ويكرمك
سلام لاهل اسوان كلهم

Unknown said...

ههههههههههههه

اولا مبروك على الاجازة
وبعدين الفول مش وحش اوى كدة .. فى فول بالزيت وفول من غير زيت وفول من غير فول .. عادى يعنى ماتعقدهاش هههههههههههه


تحياتى ليك وللمدونة واشكرك على تشريفك ليا

:)

ابوزياد الفاتح said...

انسانه
مشكوره للزياره اختى
انا ماقلتش انه الفول وحش
لا لا
مين يقدر يقول كده
دا هو سر التفوق
دا انا عامله شعر ومدح
هابقى انشره فيما بعد
بس هو رزل وغتت شويه
ودمه تقيل
يعنى
ميبقاش على طول
مش كل يوم
ومش كل اكله
خاصة مع الطلبه اللى زى حالتنا وايام الامتحانات بالذات
يرحمنا شويه
والمشكله انه ممكن يكون مش كويس
ولسه ناشف ولم يستوى كويس
اهو
نصيبنا بقى
فاضله سنه
وتعدى على خير ان شاء الله
شكرا للزياره اختى الكريمه

Alaa said...

أول زيارة لمدونتك الجميلة
مين قال ان الفول وحش ياعم
الفول ده مطلع علماء
زي الدكتور مشرفة
و فاروق الباز
و احمد زويل
و غيرهم
انما الدور و الباقي على الامخاخ اللي بتاكل الفول
ههههههههههههه

ربنا يباركلك و يوفقك
و مبروك الاجازة
كفاارة

ابوزياد الفاتح said...

علاء
نورت المدونه اخى الحبيب
اول زياره لك
وارجو الا تكون الاخيره
انا مش باكره الفول
افهمونى يا ناس
بس
انا كل المعترض عليه
هو لزقته فيا
ومش عايز يسيبنى خالص
حتى وجبه واحده
كل وجباتى لا تخلو من الفول
وغصب عنى لازم اشتريه
وبينى وبينك كده
لما باشوفه قدامى
مش باقدر اقاوم
والسبب انه رخيص ويوفر
وبرضه بيشبع ويملى البطن
شكرا لزيارتك اخى

عصفور المدينة said...

أنا أحب الفول
جدا وعندي بنت منين ما نسألها تقول فول ما بغيرش
تخيل بقة
وبعدين ممكن تغير
فول بالبسطرمة
فول بالزيت
فول من غير زيت
فول حمضان عشان بايت
فول وأنا أفول معاك
شكرا لزيارتك
علق على التدوينة عندي هام جدا

Islamist Bloke said...

ربنا يهدينا ويهديك ويوفقك ويوفقنا ويرشدنا ويرشدك الى ما فيه الخير والصلاح

اللهم امين

مشروع انسان said...

ده كلام بس ليه كده ماله الفول بس ده بيربى العقول ولا ايه
وايه الكسل ده صحيح طب كويس انكو كنتو بتعملو فول احسن ما تموتوا من الجوع

إيمــان حســـان said...

صباح الفول والفلافل على بقك ههههههه
الواحد لازم يفول كويس خصوصآ أيام الإمتحانات إنت عارف بيقفل من 6 ل 9
وبينى وبينك الشعب المصرى كله مشهور بالفول دة
يعنى الفول دة سبب فى إنتعاش السياحة فى مصر
حتى المصرى لو زار أى بلد بيتعرف على طول ههههه
من الفول طبعآ بيبقى له أثار كدة يعنى على وش الواحد
وأول سؤال يتوجه لك إنت أكيد مصرى ههههههه
مدونتك لذيذة
وفى إنتظار مغامراك مع الفول .

إن شاء الله أكون أنشط من أمانى فى زيارتك

إيمــان حســـان said...

عاجبك كدة
عملت حساب مخصوص فى جوجل علشان الفول هههههه
بس إوعى تنسى عنوان مدونتى

http://emyemyemy.jeeran.com

عشرة بقى

ابوزياد الفاتح said...

عصفور المدينه
مهما تعمل برضه هايفضل فول
لو حتى جبت فوقه عسل نحل الذى فيه شفاء للناس
برضه هايفضل فول
*************************
islamist blok
مشكور للزياره اخى
وربنا يتقبل منك
*************************
امام الجيل
بيربى عقول ايه بس
دا احنا عغندنا فى الصعيد بناكله للعجول الصغيره
ثانيا مش كسل
بس ايام امتحانات نعمل ايه بقى فيها
انهى اهم
الامتحانات ولا الفوووول

ابوزياد الفاتح said...

emyemyemy123
انت بقى لك رد مخصوص
مشكوره للزياره اختى الكريمه
منوره المدونه
وارجو ان تكونى انشط زائره
بس امانى هاتزعل منك
انا هاعمل هديه للانشط بقى
هديه حلوه وهاتعجبه
وانا هازور مدونتك يا ستى
انا بقاترح بقى
بدل النسر اللى فى العلم بتاع مصر
يحطوا بداله الفول
رمز الفول كده
ولا ايه رايك انت

دعاء علي فؤاد said...

مقصرة انا
والله عارفة
ابوزياد
بجد المدونة رائعة جد ا
انت طلعت مصيبة
مقدرش انا علي الشغل الجامد ده كله


-------------
شوف بقي
يعني كان لازم تيجي ع الفول
قصدي ع الجرح وتتكلم عن الفول

احنا خلاص زرعنا
يا ابني

---------------
في فترة معينة كنت بعلم نفسي ازاي اعيش ع القليل
وكنت اقول للبنات اللي معايا
احنا داخلين علي حرب
امال هتعيشوا الايام دي ازاي

لكن دلوقتي بصراحة كبرت
وبقينا نقضيها بطاطس

-----------
اه صحيح
سيادتك خلصت
وروحت كمان
انا مش حاقدة عليك ولاحاجة
انا بحب اسيوووووووووووط



تحياتي

Noony said...

مبروك على الأجازة
وعقبال الشهادة الكبيرة يا رب

وبعدين ماله الفول؟ دة حتى جميل جداً وبيشبع وممكن يتعمل بكذا طريقة ووصفة
اللهم ديمها نعمة واحفظها من الزوال يا رب

بما إني ألسنجية قديمة شوية...انت قسم اية بقى في ألسن؟
ولية مدخلتش ألسن إلمنيا..مش هي أقرب لك برضه؟

:) ربنا يوفقك يا رب
نوني

FadFadA said...

بلاش تتبتر على النعمة ده فيه ناس مش لاقينه ( يا بختهم ) و يتمنوا ياكلوه ( أكيد مش عارفينه ) أصل ده course و لازم يخلص
ديه أول زيارة ليا لمدونتك
محمد

Anonymous said...

السلام عليكم
سألت سؤال فى المدونه عندى ويهمنى جدا اعرف رأى المدونين و ازاى هيجوبوه
عسى ان تعم الافاده
.
.
.
الدعوه عامه

ذو النون المصري said...

الاخ ابو زياد
انا قرات تساؤلك عند خالد صديقي عن كيفية وضع المدونه علي بحث جوجل؟؟؟؟؟
المدونات لا توضع علي الجوجل بطريقه معينه لكن انت تكتب بكثره حتي تصير باسمك مصدر معلومات فيصبح اسمك علي الجوجل واحد من نتائج البحث

ذو النون المصري said...

انا كتبت ابو زياد الفاتح علي الجوجل و النتائج موجوده باسم مدونتك و اول نتيجه منها هي مدونتك
اكتب علي الجوجل ابو زياد الفاتح و جرب

šσяšαяαα said...

السلاااااام عليكممم

ايه بس البغض والكراهية دى

يعنى الفول يعمل معاكو جميلة ويحرمكو من المجاعة وفى الاخر دا جزاؤه

دلوقت تقول..ان خلص الفول انا هفرح على طوووول:D

شرفنى التعرف على مدونتك وعلى فكرة انا كنت كتبت بوست بعد ماحضرتك وبعض الاخوة مانتقدو موضوع تشجيع الكورة دا

http://takhareef-sorsaraa.blogspot.com/2007/06/blog-post_20.html

اتمنى تشرفنى وتطلع عليه

ومبروك الاجازة وكل فول وانت طيب:D